تبلیغات

درباره ما

    دانلود اسکریپت | دانلود افزونه | دانلود قالب
    این سایت در جهت رفع نیاز کاربران بوده و کاربران نیز میتوانند با عضویت در انجمن و قرار دادن مطلب ما را در این راه یاری کنند در پايان تاکيد می کنيم که اين سايت کاملا مستقل و خصوصی است و به هيچ اداره، سازمان، نهاد و شرکت دولتی و غيردولتی وابسته نيست. مطمئنيم تا رسيدن به سايتی در خور جامعه مطبوعاتی و علمی کشور عزيزمان راهی دراز در پيش داريم و همواره نيازمند راهنمايي ها و پيشنهادات شما جهت تكميل و توسعه سایت niker هستيم.

امکانات جانبی

    نمایندگی سامانه پیامک کوتاه پنل اس ام اس پنل اس ام اس

    به سایت ماامتیاز دهید

    با تشکر از حمایت شما

    الکسا <--! code --> <--! code -->

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    امتیاز شما به سایت

تبلیغات

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 156 sarakhosravi
0 153 sarakhosravi
0 149 sarakhosravi
0 137 sarakhosravi
0 174 sarakhosravi
0 143 sarakhosravi
0 186 sarakhosravi
0 219 novinsystem20
0 239 sarakhosravi
0 227 sarakhosravi

شنای کرال پشت

فصل چهارم

شناي كرال پشت

شناي كرال پشت يكي از شناهاي چهارگانه است كه بر روي پشت انجام مي شود و در اين شنا نيز شناگر با انجام حركات متناوب دست و پا با بدني صاف و كشيده در حالتي  كه به پشت بر آب قرار گرفته ، به پيش مي رود . در برخي از كشورهاي دنيا مانند مجارستان اين رشته از عموميت بيشتري برخوردار است و معمولا در آموزش شنا به مبتديان از اين رشته شروع مي كنند . شايد به همين سبب باشد كه كشور مذكور عناوين خوبي را دراغلب مسابقات جهاني در اين رشته بدست مي آورد .

پاي كرال پشت

گام اول : در آموزش شناي كرال پشت نيز بهتر است از تكنيك پا زدن شروع كنيد . بدين منظور روي زمين بنشينيد و دستهايتان را از پشت تكيه دهيد و حركت پاي كرال پشت را مشابه كرال سينه اجرا كنيد . به خاطر داشته باشيد كه تنها تفاوت حركات پا در اين شنا آن است كه زانوها اندكي زاويه دار مي شوند و پنجه هاي پا آب را به سمت بالا پرتاب مي كنند و سپس به زير آب بر مي گردند .

شكل ص 72

گام دوم : تمرين قبلي را در حال خوابيده به پشت بر روي زمين انجام دهيد و سعي كنيد زانوها هنگام بالا آمدن به منظور پرتاب مچ و پنجه هاي پا به طرف بالا ، اندكي انعطاف داشته باشند .

شكل ص 72

گام سوم : پشت به ديواره ي استخر در قسمت كم عمق بايستيد و از بالاي سر با گرفتن لبه يا ميله كنار استخر ، به پشت روي آب بخوابيد (در مراحل اوليه مي توانيد اين تمرين را با كمك يك نفر ديگر كه بالا تنه شما را در سطح آب نگه مي دارد ، انجام دهيد .) در اين حالت پاهايتان را  در امتداد بدن به سطح آب بياوريد و به اجراي حركات پاي كرال پشت بپردازيد . در اين تمرين نيازي به خروج پاها از آب نيست و صرفاً پرتاب آن با صورت پا ( پنجه ) به بالاتر از سطح  آب كافي خواهد بود .

شكل ص 73

گام چهارم : تمرين گام سوم را با كمك يك نفر ديگر به طوري كه دستهاي شما را از بالاي سر بگيرد و به سمت عقب به آرامي حركت كند ، انجام دهيد و پس از دراز كشيدن به پشت در سطح آب ، پاي كرال پشت را اجرا كنيد .

شكل ص 73

گام پنجم : با قرار دادن تخته ي شنا بر زير سر و گردن ، با دستهاي خودتخته را نگه داريد و با آرامش كامل به پشت بخوابيد و حركت پا زدن به پشت را در عرض استخر تمرين كنيد .

شكل ص 74

گام ششم : به حالت غوطه ور شدن ، به پشت روي آب بخوابيد ، به صورتي كه دستهايتان در كنار بدن قرار گيرد . سپس به طور متناوب تمرين پازدن را انجام دهيد و در عرض قسمت كم عمق پيش برويد و اين تمرين را تكرار كنيد .

به منظور كسب آمادگي و مهارت بيشتر در اجراي تكنيك صحيح پاي كرال پشت مي توانيد تمرينات ديگري را نيز در اين مرحله انجام دهيد . بدين صورت كه دستهايتان را در بالاي سر قلاب كنيد و پا بزنيد ؛ تخته شنا را در مقابل سينه بچسبانيد و با دست آن را بگيريد و به پشت بخوابيد و پاي كرال پشت را يزنيد تا تكنيك پازدن شما به نحو مطلوبي پيشرفت نمايد .

شايان ذكر است كه تعداد و سرعت حركات پا در كرال پشت مانند كرال سينه كند و تند ندارد ، بلكه شناگر مي بايست با سرعتي متناسب ، از ابتدا تا انتهاي تمرينات خود حركات پا را اجرا كند .


تاریخ ارسال پست: پاییز 1392 ساعت: 11:21
برچسب ها : ,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش