تبلیغات

درباره ما

    دانلود اسکریپت | دانلود افزونه | دانلود قالب
    این سایت در جهت رفع نیاز کاربران بوده و کاربران نیز میتوانند با عضویت در انجمن و قرار دادن مطلب ما را در این راه یاری کنند در پايان تاکيد می کنيم که اين سايت کاملا مستقل و خصوصی است و به هيچ اداره، سازمان، نهاد و شرکت دولتی و غيردولتی وابسته نيست. مطمئنيم تا رسيدن به سايتی در خور جامعه مطبوعاتی و علمی کشور عزيزمان راهی دراز در پيش داريم و همواره نيازمند راهنمايي ها و پيشنهادات شما جهت تكميل و توسعه سایت niker هستيم.

امکانات جانبی

    نمایندگی سامانه پیامک کوتاه پنل اس ام اس پنل اس ام اس

    به سایت ماامتیاز دهید

    با تشکر از حمایت شما

    الکسا <--! code --> <--! code -->

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    امتیاز شما به سایت

تبلیغات

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 156 sarakhosravi
0 153 sarakhosravi
0 149 sarakhosravi
0 137 sarakhosravi
0 174 sarakhosravi
0 143 sarakhosravi
0 186 sarakhosravi
0 219 novinsystem20
0 239 sarakhosravi
0 227 sarakhosravi

آشنایی با آب

آشنايي با آب

در شروع آموزش شنا به مبتديان ، بايد ابتدا مقدمات آشنا كردن فراگيران با آب را فراهم سازيد . بدين صورت كه با انجام انواع فعاليت ها و تمرينات ساده ، آنها را با استخر و آب و شرايط فعاليت در آن آشنا كنيد . برخي از فراگيران به دليل اينكه قبلا هيچ گونه سابقه فعاليت و تمرين در آبهاي نيمه عميق و كم عمق را نداشته اند ، بسيار از آب و انجام حركات بدني در آن مي هراسند . براي رفع اين مشكل بايد اندكي با احتياط و حساب شده عمل نمود . در ادامه اين بخش ، تمرينات ساده اي جهت آشنا كردن مبتديان با آب ارائه مي شود :

1-به عنوان اولين گام ، فراگيران را با قسمت هاي مختلف استخر از قبيل دوش ها ، رختكن ها ، سرويس هاي بهداشتي ، قسمت كم عمق وعميق استخر آشنا كنيد .

2- نحوه ي صحيح ورود به استخر را با استفاده از پلكان حاشيه استخر آموزش دهيد .

3- آشنايي با آب را با نشاندن افراد در كنار ديواره ي استخر و قرار دادن پاها در آب و پاشيدن آب به بالا و پايين آغاز كنيد .

4- راه رفتن در استخر به نحوي كه مبتديان كمر نفر جلويي را گرفته اند و قسمت كم عمق استخر را طي مي كنند ، مي تواند در اين مرحله تمرين مناسبي درآشنا كردن فراگيران با آب باشد .

5- نشستن و برخاستن در قسمت كم عمق آب به نحوي كه تمام بدن حتي سر وصورت نيز داخل آب شود تمرين مناسب ديگري براي آشنايي با آب است . در اين تمرين ، دستها آزاد است و فراگيران فقط روي پاها مي نشينند تا سرشان داخل آب شود .

شكل ص 32

6- به منظور عادت دادن فراگيران به باز نگهداشتن چشمانشان در زير آب ، از روش بازي جمع آوري سنگريزه ها در آب مي توان استفاده كرد .

شكل ص 33

7- فراگيران دو به دو در كنار هم قرار بگيرند و يكي از آنها دست خود را زير آب برده و با انگشتان شماره هايي را نشان دهد و نفر مقابل بايد سر و صورت خود را در آب قرارداده و آن شماره ها را ببيند و اعلام كند .

شكل ص 33

8- در قسمت كم عمق ، ديواره يا ميله را بگيريد و با خم كردن بدن به جلو ، سر و سينه خود را درآب قراردهيد . در اين حالت اقدام به خالي كردن هواي داخل ريه ها در آب بكنيد و پس از اتمام كار براي نفس گيري مجدد بايستيد .

شكل ص 34

9- پس از چند بار تمرين نفس گيري و خالي كردن هوا در زير آب ، تعدادي حلقه ي پلاستيكي را در آب بيندازيد و سپس با يك نفس عميق به زير آب برويد و سعي كنيد همه ي حلقه ها را با يك نفس از زير آب جمع كنيد و بلند شويد .

شكل ص 34

10- در قسمت كم عمق استخر ، از حالت ايستاده و پس از يك نفس عميق ، زانوهايتان را خم كنيد و بنشينيد تا تمام بدنتان در آب فرو برود . روي پنجه هاي پا بنشينيد و دستهايتان را در طرفين بدن باز نگه داريد ، در حالي كه به آرامي از دهان خود هوا را خارج مي كنيد ، با دستهاي خود از طرفين به طرف پايين فشار دهيد تا بالا بياييد . اين تمرين را چند بار تكرار كنيد .

شكل ص 35

11- دو به دو با فاصله يك تا دو متر روبروي هم بايستيد و با كف دستهايتان سعي كنيد آب را به صورت نفر مقابل بپاشيد و دراين حالت هر دو نفر مقاومت كنيد و عقب نشيني نكنيد . اين تمرين آمادگي شما را براي تحمل آب بر روي سر و صورتتان بيشتر خواهد كرد .

شكل ص 36

12- در ادامه ي بازي هاي آشنايي با آب مي توانيد ده ها بازي سرگرم كننده و تفريحي ديگر را زير نظر مربي خود انجام دهيد تا كاملا با آب و شرايط آن آشنا شويد ومهارت كافي را براي ايستادن ، راه رفتن ، دويدن ، پريدن ، زيرآب رفتن ، نفس گيري اوليه و ديگر فعاليت هاي اوليه بدست آوريد . بازي هايي مانند رد شدن از زير پاهاي دوستان يا توپ بازي مي توانند دقايق لذت بخش و در عين حال آموزنده اي را براي شما در استخر و محيط هاي آبي به ارمغان آورند .


تاریخ ارسال پست: پاییز 1392 ساعت: 22:10
برچسب ها : ,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش