تبلیغات

درباره ما

    دانلود اسکریپت | دانلود افزونه | دانلود قالب
    این سایت در جهت رفع نیاز کاربران بوده و کاربران نیز میتوانند با عضویت در انجمن و قرار دادن مطلب ما را در این راه یاری کنند در پايان تاکيد می کنيم که اين سايت کاملا مستقل و خصوصی است و به هيچ اداره، سازمان، نهاد و شرکت دولتی و غيردولتی وابسته نيست. مطمئنيم تا رسيدن به سايتی در خور جامعه مطبوعاتی و علمی کشور عزيزمان راهی دراز در پيش داريم و همواره نيازمند راهنمايي ها و پيشنهادات شما جهت تكميل و توسعه سایت niker هستيم.

امکانات جانبی

    نمایندگی سامانه پیامک کوتاه پنل اس ام اس پنل اس ام اس

    به سایت ماامتیاز دهید

    با تشکر از حمایت شما

    الکسا <--! code --> <--! code -->

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    امتیاز شما به سایت

تبلیغات

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 156 sarakhosravi
0 153 sarakhosravi
0 149 sarakhosravi
0 137 sarakhosravi
0 174 sarakhosravi
0 143 sarakhosravi
0 186 sarakhosravi
0 219 novinsystem20
0 239 sarakhosravi
0 227 sarakhosravi

اصول آمادگی جسمانی برای بوکس




قسمت اول


فزیولوزی ورزش





ما برای انجام کلیه فعالیتهای بدنی خود احتیاج به انرزی داریم.این انرزی توسط غذایی که می خوریم تامین میشود که شامل انواع مواد کربوهیدرات مانند نان و برنج و غلات و...و پروتئین مانند گوشت و تخم مرغ و...و چربی ها مانند انواع روغنها وچربی موجود در گوشت و...و ویتامینها مانند انواع میوه ها و مواد معدنی موجود در همه این موارد و شیر و...می باشد.


در مرحله اول با انجام حرکات بدنی، کربو هیدرات در بدن تبدیل به قند شده و می سوزد و تولید انرزی می کند.اگر به صورت تخصصی به مطلب نگاه کنیم چیزی به نامATPکه منبع فوری انرزی می باشد در عضلات بدن ذخیره شده است که با انجام فعالیت بدنی و انقباض عضلات آزاد شده و به ما قابلیت انجام کار را می دهد و کم کم باز سازی می شود تا برای فعالیتهای بعدی انرزی داشته باشیم.


حال اگر یک فعالیت شدید اما کوتاهی داشته باشیم، مانند بلند کردن یک وزنه سنگین در مدت چند ثانیه،سریعا ذخیره ATPعضلات خالی می شود تا انجام آن فعالیت ممکن شود.در این مسیر تولید انرزی اکسیزن در عضلات دخالتی نداشته و بدون وجود آن انرزی تولید می شود. به اینگونه فعالیتها فعالیتهای بی هوازی گفته می شود که مسیر تولید انرزی آنها ATP-PCمسیر فسفازن گفته می شود و ورزشهایی مثل وزنه برداری و دو 100متر و پرش و ...از این نوع هستند.


اما اگر فعالیت ما از نوع شدیدی باشد که 1 الی 3 دقیقه طول بکشد(مثل دو 400 متر) کربوهیدرات به صورت ناقص و بدون حضور اکسیزن شکسته شده و تولد انرزی می کند و سر آخر اسید لاکتیک تولید می کند که انباشته شدن آن در عضلات باعث ایجاد خستگی می شود(همان در بعد ازتمرین سنگین در عضلات که اغلب ما آن را تجربه کرده ایم و باید با انجام حرکات کششی از تجمع اسید لاکتیک جلو گیری کنیم)


دو های 800متر و شنای 100 متر از این نوع مسیر انرزی استفاده می کنند.این نوع فعالیتها هم از نوع بی هوازی اما مسیر اسید لاکتیک هستند.


دسته سوم فعالیتها فعالیتهایی هستند که طولانی مدت اما با شدت کمتر هستند مثل دو ماراتن که برای تولید انرزی احتیاج به اکسیزن در عضلات دارند.در این نوع فعالیتها هم کربوهیدرات مصرف می شود هم چربی هم پروتئین و...که می بینیم اغلب ورزشکاران این رشته ها لاغر اندام هستند.به این نوع فعالیتها،هوازی می گویند زیرا احتیاج به اکسیزن دارد.


به عنوان مثال چند نمونه از ورزشها و نوع آنها را در ذیل می بینیم:


1-بوکس:90درصد بی هوازی فسفازن+اسید لاکتیک -10درصداسید لاکتیک+اکسیزن 


2-کشتی: 90درصد بی هوازی فسفازن+اسید لاکتیک -10درصداسید لاکتیک+اکسیزن


3-دو ماراتن:5درصد بی هوازی-95درصد هوازی


در ادامه، نوع آمادگی علمی جهت ورزش بوکس ذکر می گردد.


هیچ چیزی بهتر از انجام تمرین و فعالیت نیست.پس چرا چرا نشسته

 



کیسه بکس یکی از قدیمی ترین و همچنین کارا ترین وسایل تمرین بوکس می باشد.متاسفانه تاثیرات کیسه بوکس در افزایش سرعت و قدرت و بالا بردن تحمل در بوکسور به طور کامل شناخته نشده است.تولید کنندگاه وسایل ورزشی هر روز وسایل تازه ای را برای ورزش کردن ابداع می کنند اما تاکنون کار چندانی روی کیسه بوکس انجام نشده است.با این حال برای مربیان و دست اندر کاران بوکس ثابت شده است که یکی از بهترین وسایل تمرینی برای بوکسورها کیسه بوکس می باشد.


اگر یک تایپیست بخواهد در کار خود پیشرفت کرده و با سرعت بالا تری تایپ کند باید از صفحه کلید کامپیوتر یا دستگاه تایپ استفاده کند و روی آن تمرین کند یک بوکسور هم باید برای افزایش قدرت و سرعت مشتهای خود مشت بزند و وسیله این کار کیسه بوکس او می باشد.برای افزایش سرعت و قدرت در ضربات آنچه باید رعایت شود این است که ضربه با نهایت قدرت به کیسه بوکس زده شود.همچنین در هنگاه مشت زنی به کیسه باید دور آن حرکت کرد مانند اینکه با یک حریف واقعی مبارزه می شود.


قانون تمرین با کیسه بوکس راندهای 2 دقیقه ای و 3 دقیقه ای می باشد که اغلب 4 بار تکرار می شوند.بوکسورهای آماتور در راندهای 2 دقیقه ای و حرفه ای ها در راندهای 3 دقیقه ای به تمرین می پردازند و 1 دقیقه استراحت بین رانده توصیه می شود.بوکسورهای معتبر و حرفه ای برای افزایش توان مبارزهای خود دو روش خاص را پیش می گیرند.یا اینکه زمان استراحت بین راندها را کاهش می دهند مثلا به جای یک دقیقه 30 ثانیه استراحت می کنند یا زمان راندها را افزایش می دهند مثلا آماتورها به جای دو دقیقه 3 دقیقه تمرین می کنند و حرفه ای ها به جای 3 دقیقه 4دقیقه با کیسه تمرین می کنند.مسلما بوکسوری که تحمل 4 دقیقه مشت زنی را دارد در مبارزه 3 دقیقه ای واقعی بهتر عمل می کند.


البته آنطور که تجربه نشان داده است افزایش زمان زمان راندها بهتر از کاهش زمان استراحت بین راندها است.





تمرین چپ و راست سرعتی(جب و پانچ سرعتی)





این یکی از تمرینات خیلی خوب و مفید با کیسه بوکس می باشد.این تمرین از این قرار است که به مدت 15 الی 60 ثانیه(بر حسب توان ورزشکار)با شدت و سرعت تمام مشتهای چپ و راست طوری به کیسه بوکس وارد می شود که کیسه بوکس فرصت به عقب برگشتن را نداشته باشد.توجه شود که این تمرین باید با حد اکثر شدت و توان اجرا شود.این تمرین یکی از تمرینات پیشنهادی برای افزایش قدرت و سرعت بوکسورها می باشد.


این تمرین به نام تمرین المپیکی هم نام گذاری شده است زیرا در اغلب اردو های المپیک بوکس کشورهای مختلف اجرا می شود.به این نکته باید توجه کرد که این تمرین با کیسه به تنهایی کافی نبوده و باید همراه با بقیه تمرینها اجرا گردد.





یک مثال از برنامه تمرینی با کیسه بوکس:





1- 4 راند 3 دقیقه ای کیسه زدن مهارتی(تمرین روی مهارتها مثلا مشتها و جا خالی و...).


2- 4 راند 30 ثانیه ای چپ و راست سرعتی.


3- در پایان 1 راند 3 دقیقه ای کیسه زدن معمولی.


بین هر راند 1 دقیقه استراحت.


توجه شود که مرحله سوم بسیار مهم است زیرا بدن بوکسور را برای مقاومت در برابر خستگی آماده می کند.




تغییر در تمرینات





پیشنهاد می شود در تکنیک چپ و راست سرعتی زمانها تغییر کند مثلا گاهی به جای 4 راند 30ثانیه ای می توان 10 راند 15 ثانیه ای با 45 ثانیه استراحت بین آنها را انجام داد.اینگونه تغییر در تمرینات می تواند باعث افزایش قدرت و سرعت و توان غیر هوازی در بوکسور شود.













تمرین بوکس قدرتی





یک تکنیک دیگر در تمرین با کیسه بوکس تمرین بوکس قدرتی می باشد.در این تمرین در راندهای 60 الی 90 ثانیه ای با تمام قدرت از انواع مشتهای بوکس مثل پانچ و کراس و آپر کات و هوک... استفاده می شود.




یک مثال از برنامه تمرینی بوکس قدرتی روی کیسه بوکس





1- 3 راند 3 دقیقه ای تمرین مهارتی روی کیسه بوکس


2- 4 راند 1 دقیقه ای تمرین قدرتی روی کیسه بوکس


3- 5 راند 30 ثانیه ای تمرین چپ و راست سرعتی


توجه:بین هر راند 1 دقیقه استراحت.





یک برنامه تمرینی دیگر





* 10 راند 1 دقیقه ای بوکس قدرتی


این تمرین برای بوکسورهای حرفه ای طراحی شده و برای افزایش قدرت ضربات بسیار موثر است.




کلام آخر





کیسه بوکس یکی از بهترین وسایل تمرینی یک بوکسور برای افزایش قدرت و سرعت ضربات دست می باشد.پیشنهاد می شود در تمرین با کیسه بوکس روزهای هفته را تقسیم کنید یعنی مثلا یک روز بیشتر روی مهارت و روزی دیگر بیشتر روی قدرت و سرعت کار کنید.





امید وارم این مطالب مورد استفاده شما علاقمندان قرار گیرد.



تمرینات باوزنه برای بوکسورها





باوجود پیشرفت دانش ورزشی اغلب بوکسورها از تمرینات جدی با وزنه خود داری می کنند.با وجود اینکه ورزشهایی مثل فوتبال و بسکتبال و حتی دو و میدانی از تمرینات با وزنه برای بالا بردن قدرت و بهره وری در مسابقات استفاده می کنند اما هنوز بسیاری از بوکسورها بخصوص بوکسورهای قدیمی و حتی معروف تمرینات با وزنه را آنچنان جالب نمی دانند و حرفهایی از قبیل کاهش انعطاف پذیری و کاهش سرعت و خستگی و وقت گیر بودن را می زنند.





چند سال قبل فدراسیون بوکس آماتور آمریکا گزارشی را در زمینه تمرینات با وزنه بوکسورهای معروف اروپایی و امریکایی منتشر کرد.در آن از بوکسورهایی چون اواندر هالی فیلد و شین موسلی و کوستا زیو و...نام برده شده بود که آنها توانسته بودند با تمرینات با وزنه به نتایج مطلوبی در مسابقات دست پیدا کنند.در این متن شما را با چگونگی تمرینات با وزنه و آمادگی برای مسابقه داخل رینگ آشنا خواهید شد.


دو بوکسور را در نظر بگیرید که از لحاظ مهارتی مثل هم باشند.همچنین از لحاظ سرعت هم مثل هم باشند.پس چه چیزی می تواند آنها را از هم جدا و قابل مقایسه کند؟ مثلا استیل مبارزه و جرات و شهامت هم می تواند دخیل باشد.اما اگر این دو هم برابر بود چه؟ اینجا مسئله قدرت و توان مطرح می شود.یعنی در صورت برابر بودن همه چیز بوکسوری برنده است که قوی تر باشد.این با تمرینات با وزنه حاصل می شود.




تمرینات با وزنه چه کاری انجام می دهد؟<\\/h1> 




تمرینات با وزنه باعث قوی تر شدن ورزشکار می شود.همچنین تمرینات با وزنه باعث کمتر شدن احتمال آسیب دیدگی عضلات و استخوانها و لیگامنتها می گردد.این نکته را هم نباید فراموش کرد که تمرینات با وزنه باعث افزایش قدرت و توان انفجاری و تحمل غیر هوازی بدن می گردد.بوکس ورزشی است که 70 الی 80 درصد غیر هوازی و 20 الی 30 در صد هوازی است.غیر هوازی یعنی اینکه در یک زمان کوتاه مقدار زیادی انرژی توسط عضلات سوخته می شود که این زمان کم باعث می شود بدن نتواند از اکسیژن هوا استفاده کند.این همان حرکات سریع در ورزش بوکس است. هوازی هم به این معنا است که حرکات با قدرت و سرعت کمتر و در یک بازه زمانی بلند تر انجام می شود و بدن فرصت دارد برای انرژی از اکسیژن هوای تنفسی استفاده کند مثلا دو های ماراتن.البته در بوکس همان حرکتهای جابجایی داخل رینگ حرکات هوازی این ورزش هستند.


تحقیقات ورزشی موارد ذیل را در ورزش بوکس به اثبات رسانده است:


1-تمرینات با وزنه باعث افزایش سرعت بوکسورها می شود.

2-تمرینات با وزنه باعث جلو گیری از خستگی عضلات می گردد:باید دقت شود که خستگی عضلات بیشتر مربوط به تمرینات بیش از حالت مطلوب یا کمی استراحت و یا تغذیه نا مناسب است.


3-تمرینات با وزنه بوکسورها باید با وزنه های نیمه سنگین تا سنگین باشد:باید دقت کرد که تمرینات با وزنه های سبک فقط باعث افزایش توان هوازی بدن می شود اما تمرین با وزنه های سنگین و نیمه سنگین آن هم به صورت سرعتی و انفجاری باعث افزایش قدرت و سرعت می گردد.


4-تمرینات با وزنه باعث انعطاف پذیری عضلات می گردد.


5-حد اقل هفته ای یک بار را به تمرینات با وزنه اختصاص دهید:همانطور که دویدن های متوالی و تمرینات مشت زنی و کیسه زدن و...باعث افزایش توان و مهارت می شود تمرینات با وزنه هم باعث افزایش قدرت می گردد 





نکات مهم:





یک بوکسور باید به صورت روتین هفته ای 1 الی 3 بار تمرینات با وزنه را انجام دهد.بیشتر از سه بار درهفته باعث کم آوردن وقت برای تمریناتی مثل کیسه زدن و مهارتی و... خواهد شد.یک بوکسور قوی و بدون مهارت حتما در مسابقه می بازد...


در روزهایی که تمرینات مشت زنی دارید تمرینات با وزنه انجام ندهید.همچنین یک هفته قبل از مسابقه تمرینات با وزنه را قطع کنید.در طول هفته بهتر است یک روز وسط هفته و یک روز آخر را که بعد آن قصد استراحت دارید را به تمرینات با وزنه اختصاص دهید مثلا سه شنبه و پنج شنبه.







چگونه تمرین کنیم<\\/h2> 




تمرینات با وزنه بوکسورها باید با وزنه هایی باشد که در حدود 60الی 85 درصد از توان ماکزیمم آنها باشد.یعنی مثلا اگر ورزشکار در حرکت پرس سینه حد اکثر توان بلند کردن 50 کیلو آن هم برای یک بار را دارد وزنه های انتخابی او باید بین 30 الی 42 کیلو گرم باشد.حال تکرار وزنه زدن بستگی به اهداف ورزشکار دارد.


تکرار کمتر با وزنه های سنگینتر باعث افزایش قدرت می شود.تکرار های بیشتر با وزنه های متوسط باعث افزایش قدرت و سرعت می شود.تکرار های زیاد همراه با وزنه های کوچک باعث افزایش قوای عمومی بدن می شود(هوازی)


وقتی یک بوکسور با وزنه کار می کند باید به این نکته توجه داشته باشد که حرکاتش باید سریع و انفجاری باشد.مثلا وقتی که حرکت پرس سینه را انجام می دهد باید حرکت رو به بالا را سرعت و قدرت انجام دهد.


اما باید مواظب مفاصل و عضلات بخصوص عضلات کمر خود باشد.


تمرینات با وزنه برای یک بوکسور با تمرینات یک بدن ساز تفاوت دارد زیرا اهداف آنها با هم فرق می کند.یک بدن ساز دنبال قدرت و حجم عضلات است اما یک بوکسور در پی قدرت و سرعت.





یک نمونه برنامه تمرینی با وزنه برای بوکسورها:





1-زانوها را کمی خم کنیدو دنبلی را که در زمین است با یک دست گرفته و و در همین حالت آنرا بالای سر ببرید و بعد به حالت اول برگردانید.این کار را در 3 دوره و در هر دوره 5 بار تکرار کنید.


2-پرس سینه با هالتر روی میز پرس.این کار را در 3دوره و در هر دوره 6 بار تکرار کنید.


3-حالت شنا رفتن روی زمین را بگیرید و شنا بروید و در بالا آمدن کف دستها را به هم بزنید(توجه این حرکت همراه با وزنه نیست اما برای تکمیل حرکت پرس سینه باید بلافاصله بعد از آن انجام شود)این حرکت را 3 دوره و در هر دوره 10 بار تکرار کنید.


4-یک هالتر را از روی زمین برداشته و آن را تا بالای سینه بالا بیاورید و دوباره به حالت اول برگردانید.این حرکت را 3 دوره و در هر دوره 4 بار تکرار کنید.


5-روی میز پرس دراز کشیده و یک دمبل را با هر دودست بگیرید و دستها را از پشت آویزان کنید و بعد تا بالای سر بالا بکشید.این کار را در 3 دوره و در هر دوره6 بار تکرار کنید.


6-بارفیکس رفتن همراه با وزنه آویزان به بدن.این کار را 4 دوره و در هر دوره 6 بار تکرار کنید.


7-دو دمبل را با دو دست گرفته و به صورت ایستاده از کنار کمر تا جلوی صورت به صورت یک حرکت 90 درجه بالا بیاورید.این کار را در 3 دوره 12 تایی تکرار کنید.








این یک نمونه تمرینی بود و حتما تمرینات دیگر هم هستند که کارایی لازم را دارند.اما نکته مهم در همه تمرینات با وزنه برای بوکسورها سرعت و انفجاری بودن آنها است.





با امید اینکه این متن مفید واقع شده باشد

راه درست یادگیری بوکس




با سلام به دوستان مدتی بود که به دنبال مقالاتی پیشرفته تر در مورد بوکس و آموزش صحیح آن بودم و بر آن شدم که با ترجمه متون در سایتهای معتبر مطالبی را به دوستان ارائه کنم.حال مطلب زیر را در مورد آموزش بوکس انتخاب کردم و امید وارم مورد استفاده قرار گیرد.


بوکس ورزش سنگینی است.استقامت و بردباری در این ورزش از ملزوماتی است که این ورزش را از دیگر ورزشها متمایز می کند.بوکسورهای قدیمی با اینکه با جان ودل مبارزه می کردند اما زود هم خسته می شدند زیرا بوکس سالها به دلیل عدم آشنایی انسان به علم فیزیولوژی در آموزش بدنسازی با اشتباهاتی همراه بود.حتی هنوز هم عده ای از جوانان فکر می کنند با بدنسازی با وزنه می توانند بدن قوی تری در بوکس داشته باشند که البته در اشتباه هستند.در این متن سعی دارم راه نمایی های لازم را در مورد آمادگی بدنی بوکسورها ارائه کنم.





بوکسورهای امروزی





بوکسورهای امروزی قوی تر و سریعتر از قدیمی ها هستند.همه اینها به دلیل پیشرفتی است که علم فیزیولوژی ورزشی و علم پزشکی کرده است.ورزش بوکس ورزشی انفجاری است و غیر هوازی.همین باعث سنگینی این ورزش نسبت به دیگر ورزشها شده است.حرکات سریع و پیاپی جب و پانچ و اسلیپ کردن و تحمل ضربات حریف و ... نمونه ای از حرکات غیر هوازی هستند.








بوکس ورزشی غیر هوازی





بوکسورهای قدیمی جهت آماده نمودن بدن خود در مسابقات صبحها مسافت 5 الی 6 کیلو متر را می دویدند.این کار با اینکه برای نفس داشتن در حین مسابقه لازم بود اما کافی نبود آن هم به دلیل غیر هوازی بودن ورزش بوکس.


منظور از غیر هوازی بودن یعنی فعالیتهایی که بدن در یک بازه زمانی کوتاه تحت فشار زیادی قرار می گیرد و در این فرصت کوتاه بدن فرصت استفاده از اکسیژن هوا را ندارد برعکس ورزشهایی مثل دو ماراتن که شدت فعالیت به اندازه بوکس نیست اما در زمان طولانی تری انجام می شود که بدن فرصت استفاده از اکسیژن هوا را دارد.


ورزش بوکس 80درصد هوازی و 20درصد غیر هوازی است.





تمرینات دوره ای Intervals





پس این سوال پیش می آید که یک بوکسور چگونه باید بدن خود را آماده کند؟در جواب باید گفت که تمریناتی به وجود آمده به نام تمرینات دوره ای(اینتروال) که می تواند باعث افزایش استقامت و توان بوکسورها شود.این تمرینات شامل دویدن در مسافتهای 200-400-600-800 متری با استراحت در بین این دویدنها است.برای بوکسورهای آماتور که در راندهای 2 دقیقه ای مبارزه می کنند مسافتهای 600 متری مناسب است و برای حرفه ای ها که در راندهای 3 دقیقه ای مبارزه می کنند مسافتهای 800 متری خوب تشخیص داده شده است.لازم به ذکر است تعداد تکرار این تمرینات باید بیشتر از تعداد راندهای مسابقه باشد.مثلا اگر مسابقه 4 راند است تمرینات دوره ای باید با 5 الی 6 بار تکرار باشد.


نمونه ای از تمرینات اینتروال در زیر آمده است:





1-5/1 کیلومتر دویدن آرام جهت گرم کردن بدن.


2-6بار دویدن مسافت 600 متر با یک دقیقه استراحت بیت هر دویدن.


3-800 متر دویدن آرام جهت سرد کردن بدن.


تمرینات دوره ای باعث افزایش کارایی سیستم گردش خون شده و توان را افزایش می دهد.باید دقت کرد که کم کم با قوی تر شدن بدن می توان زمان دویدنها را کمتر کرد یعنی با سرعت بیشتری دوید.





یک نمونه دیگر از تمرینات دوره ای:





1-5/1 کیلومتر دویدن آرام جهت گرم کردن بدن.


2-2 بار دویدن مسافت 800 متر با یک دقیقه استراحت بین هر دویدن.


3- 4 بار دویدن مسافت 400 متر با یک دقیقه استراحت بین هر دویدن.


4- 4بار دویدن مسافت 200 متر با 30 ثانیه استراحت بین هر دویدن.


5- 800 متر دویدن آرام برای سرد کردن بدن.


باید دقت کرد که این تمرینات باید 2 تا 3 بار در هفته انجام شود و بیشتر از آن جایز نیست.همچنین روزهای دیگر باید به تمرینات مهارتی و دیگر تمرینها اختصاص داده شود زیرا بدن باید فرصت استراحت و تجدید قوا(ریکاوری) داشته باشد.








یک نمونه برنامه تمرینی برای روزهایی که تمرینات دوره ای انجام نمی شود:





1- سه کیلو متر دویدن سریع


2-100 متر دو سرعت


3-یک راند سه دقیقه ای سایه زدن


4-300 متر دویدن به عقب


5-100 متر دو سرعت


6-یک راند سه دقیقه ای سایه زدن


7-100 متر دو سرعت


8-400 متر دودن همراه سایه زدن با دستها


9-یک راند سه دقیقه ای سایه زدن


10-100 متر دو سرعت


11-100 متر دویدن به سمت عقب


12-400 متر دویدن آرام


13-قدم زدن جهت سرد کردن بدن





تمرین سختی بود نه؟


بله این تمرین تیم ملی المپیک امریکا است...


به هر حال این نوع تمرینات همراه با دویدنهای طولانی و همچنین تمرینات دوره ای ذکر شده باعث بالا رفتن توان یک بوکسور می شوند.(البته در مورد تمرینات با وزنه هم در آینده مطالبی را خواهم گفت)








مهارت





موارد گفته شده در قبل همگی برای آماده سازی بدن یک بوکسور بود.البته واقعا ورزش بوکس ورزشی سنگین است که احتیاج به بدنی آماده دارد اما این همه کار نیست.بوکسور فوق العاده قدرتمندی که مهارت در مشت زنی و دفاع و ... نداشته باشد محکوم به شکست می باشد.مهارت با کار کردن در کنار یک مربی خوب و با تمرینات جب و پانچ و رقص پا و اسلیپ و دیگر انواع دفاعها و .... بدست می آید که باید زمان زیادی را برای آن صرف کرد(مثلا خودم برای یاد گرفتن اسقرار درست پاها حدود 4 ماه تمرین مداوم زیر نظر استاد پدیسار داشتم)





کمبود زمان





به دلیل اینکه برای کسب مهارت در بوکس باید مدتهای زیادی را به تمرین پرداخت این سوال پیش می آید که تمرینات بدن سازی که در قبل ذکر شد را چگونه انجام دهیم زیرا وقت کم می آوریم؟در پاسخ باید گفت همین تمرینات مهارتی مثل جب و پانچ و کیسه زدن و میت زدن و ... همگی نوعی بدن سازی هم محسوب می شوند و اغلب مبتدیان تا حدود متوسط از این تمرینات استفاده می کنند و بعد از رسیدن به مراحل بالاتر و تبدیل شدن به یک آماتور و یا حرفه ای آن وقت لازم است از تمرینات بدن سازی پیشرفته تر استفاده شود.





کلام آخر





سر آخر باید گفت که نهایت کار یک بوکسور در درون رینگ مبارزه رقم می خورد و بهترین مکان برای آموختن همان داخل رینگ است.به قول بروسلی(استاد هنرهای رزمی): من مبارزه را در خود مبارزه کردن آموختم.پس مبارزه کنید


و مبارزه کنید و مبارزه کنید...


تغذیه یک بوکسور





مانند هر ورزشکار دیگری بوکسورها هم برای داشتن انرژی لازم در حین انجام ورزش احتیاج به رژیم غذایی مناسب دارند.به دلیل انرژی زیادی که یک بوکسور در حین مسابقه و تمرین می سوزاند رعایت یک رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از کاهش حجم ماهیچه ای بسیار حیاتی است.




یک بوکسور چه باید بخورد؟





سه گروه غذایی اصلی که یک بوکسور باید مصرف کند شامل کربوهیدراتها-پروتئینها-و چربی ها است.


1-کربوهیدراتها:به دلیل غیر هوازی بودن ورزش بوکس بر


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 14:12
برچسب ها : ,,

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش