تبلیغات

درباره ما

    دانلود اسکریپت | دانلود افزونه | دانلود قالب
    این سایت در جهت رفع نیاز کاربران بوده و کاربران نیز میتوانند با عضویت در انجمن و قرار دادن مطلب ما را در این راه یاری کنند در پايان تاکيد می کنيم که اين سايت کاملا مستقل و خصوصی است و به هيچ اداره، سازمان، نهاد و شرکت دولتی و غيردولتی وابسته نيست. مطمئنيم تا رسيدن به سايتی در خور جامعه مطبوعاتی و علمی کشور عزيزمان راهی دراز در پيش داريم و همواره نيازمند راهنمايي ها و پيشنهادات شما جهت تكميل و توسعه سایت niker هستيم.

امکانات جانبی

    نمایندگی سامانه پیامک کوتاه پنل اس ام اس پنل اس ام اس

    به سایت ماامتیاز دهید

    با تشکر از حمایت شما

    الکسا <--! code --> <--! code -->

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    امتیاز شما به سایت

تبلیغات

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 156 sarakhosravi
0 153 sarakhosravi
0 149 sarakhosravi
0 137 sarakhosravi
0 174 sarakhosravi
0 143 sarakhosravi
0 186 sarakhosravi
0 219 novinsystem20
0 239 sarakhosravi
0 227 sarakhosravi

بي نظيرترين آبشار خاورميانه + عکس

شهرستان سپيدان با گستردگي دو هزار و ۸۳۹ كيلومتر مربع و پيشينه تاريخي ۹۰۰ ساله در شمال غربي استان فارس قرار دارد. شهر اردكان مركز آن در ۷۵ كيلومتري شمال غربي شهر شيراز جاي دارد. اين سرزمين چهار فصل از شمال و شمال غربي با شهرستان‌ اقليد و استان كهگيلويه و بويراحمد، ‌از شرق با شهرستان مرودشت، از جنوب با شهرستان شيراز و از غرب با شهرستان ممسني مرز مشترك دارد.

آبشار مارگون

اين آبشار يكي از زيباترين آبشارها و يكي از بي‌مانندترين نمونه‌هاي آبشار طبيعي جهان و بزرگترين آبشار خاورميانه به شمار مي‌رود.

 

اين آبشار در ۵۰ كيلومتري شهر اردكان قرار گرفته و مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي است. موقعيت طبيعي و چشم‌اندازهاي پيرامون آبشار، هم‌آميزي درختان جنگلي با ناحيه كوهستاني و رودخانه‌اي زيبايي آبشار مارگون را صد چندان كرده است.

چشمه و برم شش پير

رودخانه پرآب و سركش شش پير، از چشمه‌اي زيبا در كوه رُنج سرچشمه گرفته و با رسيدن به درياچه (برم) شش‌پير، چشم‌اندازي زيبا را پديد مي‌آورد.

تنگ تيزآب

تنگ تيزآب در فاصله ۲۸ كيلومتري شمال غربي سپيدان و حدفاصل سپيدان-ياسوج قرار دارد و گذرگاه يكي از شعبه‌هاي رودخانه بِشار است كه از كوه‌هاي سپيدان سرچشمه مي‌گيرد. اين رودخانه دائمي داراي آبي شيرين است و گونه‌هاي مختلف ماهيان بومي در آن ديده مي‌شود و از پوشش جنگلي و گياهي مناسبي برخوردار است.

پيست اسكي سپيدان

در فصل زمستان به دليل برفگير بودن كوه‌ها،‌ اسكي يكي از ورزشهايي است كه مردم استان فارس و استان‌هاي مجاور و حتي كشورهاي حوزه خليج فارس براي تفريح و ورزش به دامنه‌هاي اين شهرستان هجوم مي‌آورند. دو پيست اسكي كاملاً مجهز در شمال غربي سپيدان قرار دارد و ميعادگاه دوستداران ورزش‌هاي زمستاني است.

 

منطقه نمونه گردشگري چله‌گاه

اين منطقه زيبا كه هواي لطيف بهار و تابستان آن مأمني خوش براي مسافران و گردشگران است، داراي پوشش گياهي، جنگلي و رودخانه‌اي مناسب است. اين مكان زيبا در كيلومتر پنج جاده سپيدان-ياسوج قرار گرفته است.


تاریخ ارسال پست: بهار 1392 ساعت: 20:08
برچسب ها : ,,,,,,,

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش