تبلیغات

درباره ما

    دانلود اسکریپت | دانلود افزونه | دانلود قالب
    این سایت در جهت رفع نیاز کاربران بوده و کاربران نیز میتوانند با عضویت در انجمن و قرار دادن مطلب ما را در این راه یاری کنند در پايان تاکيد می کنيم که اين سايت کاملا مستقل و خصوصی است و به هيچ اداره، سازمان، نهاد و شرکت دولتی و غيردولتی وابسته نيست. مطمئنيم تا رسيدن به سايتی در خور جامعه مطبوعاتی و علمی کشور عزيزمان راهی دراز در پيش داريم و همواره نيازمند راهنمايي ها و پيشنهادات شما جهت تكميل و توسعه سایت niker هستيم.

امکانات جانبی

    نمایندگی سامانه پیامک کوتاه پنل اس ام اس پنل اس ام اس

    به سایت ماامتیاز دهید

    با تشکر از حمایت شما

    الکسا <--! code --> <--! code -->

تبلیغات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

نظرسنجي

    امتیاز شما به سایت

تبلیغات

آخرين ارسال هاي تالار گفتمان

کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
0 156 sarakhosravi
0 153 sarakhosravi
0 149 sarakhosravi
0 137 sarakhosravi
0 174 sarakhosravi
0 143 sarakhosravi
0 186 sarakhosravi
0 219 novinsystem20
0 239 sarakhosravi
0 227 sarakhosravi

تغذیه در ورزش

اگر ورزش جزئی از زندگی شما است، چه به طور تفریحی چه بصورت حرفه ای، بدن شما نيازمند سوخت مناسب برای انجام دادن حرکات ورزشی است. یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار مناسب مایعات باشد، کليد موفقيت در ورزش است. دليل آن هم واضح است، غذا انرژی بدن را تامين ميکند و هرچه فعاليت بدن بيشتر باشد به انرژی بيشتری نياز دارد.

رژيم غذايی مناسب شرط لازم برای اثر بخشی ورزش
انرژی از کالری موجود در منابع غذایی تامين ميشود و ورزشکاران جدی و فعال نسبت به آنهایی که گاهی سرسری ورزش ميکنند، به کالری و مایعات بيشتری نياز دارند. اگر شما به دنبال بهترین رژیم برای خودتان هستيد باید به نکات زیر توجه کنيد:
• فعاليت ورزشی شما چيست؟ یک دونده ماراتون نيازهای غذایی متفاوتی از یک وزنه بردار یا کسی که هر از گاهی به پياده روی ميرود، دارد.
• زمان فعاليت شما و تعداد دفعات آن در هفته چقدر است؟
• قد و وزن شما چقدر است؟
باوجود اینکه نميتوان یک رژیم غذایی را به همه توصيه کرد اما در تمام آنها نکات مشترکی وجود دارد. برای مثال شما باید رژیم غذای مناسب با فعاليت خود را از ميان غذاهای سالم انتخاب کنيد. هيچ غذا یا رژیم معجزه آسایی وجود ندارد که شما را یک شبه به قهرمان مبدل کند. دیگر و آب ضروری هستند. دراصل دو سوم کالری بدن شما باید از کربوهيدراتها تامين شود. (carbohydrate) اینکه، برای یک فرد فعال، کربوهيدرات البته با توجه به انواع رژیمهای رنگارنگی که این روزها توصيه ميشوند، ممکن است بعضی از متخصصين با این گفته مخالفت کنند، اما شما با اجتناب از رژیمهای مد روز و رعایت قوانين پایه تغذیه ميتوانيد خود را از مشکلات احتمالی دور نگه دارید.
با کربوهيدراتها آشتی کنيد

شما با داشتن یک رژیم کم کربوهيدرات و کم کالری نميتوانيد ورزش کنيد، مسابقه بدهيد یا تمرینهای ورزشی را آموزش دهيد. بدن شما در ماهيچه ها و کبدتان (glycogen) کربوهيدراتها را به صورت گليکوژن ذخيره کرده و زمانی که مشغول ورزش هستيد از آنها استفاده ميکند. به همين دليل است که توصيه ميشود دو سوم کالری بدن باید از کربوهيدراتها تامين شود. منابع عالی آن انواع نان، غلات، انواع پاستا، ميوه و سبزی هستند.

چه زمانی بايد غذا ميل کنيد
غذا خوردن قبل از ورزش ميتواند بدن را آماده کند و شما بدون احساس سرگيجه یا خستگی قادر به انجام عمليات ورزشی خود خواهيد بود. البته خوردن یک وعده غذای مفصل درست قبل از شروع ورزش موجب بيماری و ناراحتی گوارشی خواهد شد. یک اصل مهم برای غذا خوردن قبل از ورزش این است که اگر وعده غذایی که ميل ميکنيد مفصل بوده و حدود 1200 کالری دارد، طوری برنامه خود را تنظيم کنيد که غذا خوردنتان با شروع ورزش حدود 4 ساعت فاصله داشته باشد. فاصله غذای سبک حدود 600 کالری) تا زمان ورزش 2 ساعت و برای غذای ميان وعده حدود 300 کالری) زمانی حدود یک ساعت یا کمتر برای شروع فعاليت توصيه ميشود.

از نوشيدن مايعات غافل نشويد
به طور کلی بدن در روز به 8 تا 10 ليوان مایعات نياز دارد. اگر به اندازه کافی مایعات به بدنتان نرسد، قادر به انجام صحيح کارهای روزانه خود نخواهيد بود. بدون مایعات بدن قادر به ساختن ماهيچه نيست و نيروهای حياتی آن تضعيف ميشوند و از طرفی توانایی بدن در مصرف کالری نيز کم شده به اضافه وزن می انجامد.
دو ساعت قبل از شروع ورزش دو ليوان آب یا مایعات سالم بنوشيد. اگر زمان ورزش شما حدود 1 ساعت یا کمتر باشد، هر 15 تا 20 دقيقه چند جرعه آب بنوشيد تا آب از دست رفته بدنتان جبران شود. پس از ورزش هم از نوشيدن مایعات غافل نشوید. آب، آب ميوه یا شير مناسب هستند.
اگر ورزشکار حرفه ای هستيد و در مسابقات شرکت ميکنيد، خود را قبل و بعد از ورزش وزن کنيد. به ازای هر نيم کيلو وزن کم شده 670 گرم مایعات بنوشيد. اگر ورزش شما یک ساعت یا کمتر طول کشيده است، آب بهترین نوشيدنی است. اگر بيشتر از یک ساعت ورزش کرده اید از نوشيدنيهای قندی-نمکی یا نوشيدنيهای دارای کربوهيدرات استفاده نمایيد.

سوخت رسانی به بدن را فراموش نکنيد
بدن شما پس از یک فعاليت طولانی و مفصل ورزشی باید به حالت اوليه بازگردد. کربوهيدراتها و پروتئينها ميتوانند به سرعت سوخت از دست رفته بدن را جبران کنند. بهترین حالت این است که در  30 دقيقه بعد از ورزش چيزی بخورید یا بياشاميد. آب، آب ميوه، شير و ترکيبات شير و ميوه، غذاهایی مانند ماست، نان یا بيسکویيت سبوس دار، موز و انواع دیگر ميوه هم بسيار مناسبند. در نهایت اگر ميخواهيد بيشترین استفاده را از ورزش خود برده باشيد، صحيح غذا بخورید. اگر برنده جایزه هم نشوید ميتوانيد مطمئن باشيد که بهترین نتيجه را که همان سلامت است، کسب کرده اید.


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 11:18
برچسب ها : ,,,,

تاريخچه تكنو

 

تاریخچه ‌B-Boying ,Breaking ,Break Dance :Break Dance یا B-Girling یك

شیوه رقص خیابانی است كه به عنوان بخشی ار حركات Hip Hop، در ایالات آمریكای

آفریقایی و آمریكای لاتین، توسط جوانان محله " برونكس جنوبی" در شهر نیویورك و در دهه

1970 به وجود آمد.



این نوع رقص معمولا به همراه موزیك های Funk و Hip Hop و گاهی Rap صورت

می گیرد و معمولا آهنگ ها برای رقص، Remix شده تا رقص ها طولانی تر و هماهنگ (

Match) تر گردد، و همچنین این نوع رقص بهترین شیوه شناخته شده رقص Hip Hop می

باشد.

Break Dancer-

، Breaker، B-Boy یا B-Girl به شخصی گفته می شود كه Break Dance را تمرین

می كند.

سرمبدا

Break Dance ( از خیابان تا رقص): Breaking زمانی متولد شد كه افراد گوشه خیابانی

شخصی به اسم DJ ( كه در اختصار، DJ به Kool Hert گفته میشده چون اولین نفر بود)،

قسمت هایی از رقص های ضبط شده Hip Hop و انواع دیگر رقص را تجزیه و قسمت-

قسمت كرده و آن ها را كنار هم گذاشتند، بدون ثابت ماندن هیچ عنصر اصلی از صدا در یك ثانیه

و اسم این نوع رقص هماهنگ با موزیك ساختگی را Break Dance گذاشتند به معنای "

رقص شكسته". و از این رو بعد ها این نوع رقص در قالب نوعی ورزش همراه با مسابقات به

عنوان "ایروبیك حرفه ای" به فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیك پیوست. كه این فدراسیون

ورزش هایی چون: ایروبیك فردی، ایروبیك گروهی، رقص واله، آمادگی جسمانی، ایروبیك

حرفه ای ((Break Dance و ... را هم برای آقایان و هم برای بانوان شامل می شود.








این مسئله (ایجاد Break Dance توسط آن گروه)، یك پایه و اساس دارای وزن را برای

Break Dance، ایجاد كرد كه تقریبا نارس و خام بود كه همین جرقه ای شد برای تعبیه و پیش

بردن میكس كردن هر چه بیشتر موزیك با Break Dance، و به Dancer ها اجازه داد تا

حرفه و چیره دستی خودشان را در این نوع رقص شكسته نشان دهند.

یكی از رشته ها و شاخه های اصلی Break Dance خیابانی كه ان را پیش برد، رشته

Michael Jackson's و رشته Robot Dance‌ ( رقص رباتیك) بود كه اولین بار در سال

1974 در تلویزیون آمریكا به نمایش در آمد.

كیفیت و كارآمدی Break Dance و همچنین جذابیت و جوان پسندی آن، پیشگامان زیادی

زا به سرعت به دنبال خود كشاند كه این نوع Dance را با جان و دل دنبال كردند و روزانه

چندین ساعت برای آن وقت گذاشتند و گروه های Dancer زیادی به وجود آمدند و این قضیه

باعث شد تا Break Dance تا اواخر دهه 1970، تقریبا در كشونوجوانان وجوانان

آمریكایی و بعضی كشورهای دیگر، مانند فوتبال در ایران شده است، و در ایالات آن كمتر جوان

سالمی پیدا می شود كه حداقل یكی از حركات Break Dance را نتواند اجرا كند/.

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:40

تعریف انعطاف پذیری

 

انعطاف پذیری به دامنه حرکت دور یک مفصل اشاره دارد. در هر مفصل، یک دامنه حرکت مطلوب وجود دارد که برای حداکثر عملکرد ضروری است. عواملی که در انعطاف پذیری دخیل هستند عبارتند از:

........................

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:39

والیبال

 

تمرینات فوق العاده برای افزایش پرش..

هر مربی والیبال از این تمرینات استفاده کرده و هر والیبالیستی این تمرینات را انجام داده. بله ، پلیومتریک ها (Plyometric) یا تمرینات پرش. پلیومتریک ها دقیقا چه هستند؟ کجا و کی باید این تمرینات را انجام داد؟ حد آنها چقدر است و از کجا به بعد بیش از حد و افراطی بحساب می آیند؟ اینها مسائل مهمی هستند که باید قبل از طراحی یک برنامه پرشی درست و حسابی آنها را درک کرد. با خواندن این مطلب اطلاعات کاملی درباره ی این تمرینات بدست می آورید و می توانید برنامه صحیح تری برای انجام این تمرینات طرح ریزی کنید.


این روش تمرین در دهه 1960 توسط دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی ابداع شد. هدف این بود که قدرت پرش ورزشکاران روسی بیشتر شود. به تدریج این تکنیک در بین تمام کشورها رواج پیدا کرد، چون ثابت شد این روش در اکثر ورزش هایی که نیازمند دویدن سریع و پرش هستند بسیار مؤثر است.


پلیومتریک ها تمریناتی هستند که عضلات را قادر می سازند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به حداکثر توان دست یابند.انجام این تمرینات به شما قدرت فوق العاده ای می دهد و به شما کمک می کند تا پرش عمودی خود را که یکی از مهمترین ویژگی های یک والیبالیست است را افزایش دهید. این تمرینات می تواند سرعت و عکس العمل شما را در والیبال بسیار افزایش دهد و می تواند حتی پرش شما را تا 40-50 اینچ و حتی تا 60 اینچ (100-150 سانتی متر ) افزایش دهد!


تمرین های پلیومتریک در یک مدت کوتاه زمانی نیروی زیادی را از سیستم عصبی و عضلانی شما می گیرد ، همچنین فشار زیادی را به مفاصل شما وارد می کند ، اگر این تمرینات خارج از برنامه ریزی صحیح و دقیق انجام گیرد ممکن آسیب های سختی را بر روی مفاصل و عضلات شما ایجاد کند. هرچند که بعد از این که این تمرینات را انجام دادید تاثیر فوق العاده آن بر روی بدنتان شما را به وجد می آورد و خستگی این تمرینات را فراموش خواهید کرد.


نمونه ای از پرش های پلیومتریک پرش های عمودی پشت سر هم و پرش های موسوم به box depth (عمق خرک) می باشند که هر دو آنها برای والیبالیست ها آشنا می باشند. در هر دوی این تمرینات بدن نسبت به زمین عکس العمل نشان می دهد. در هردو تمرین ورزشکار روی زمین فرود می آید و بلافاصله دوباره بالا می پرد. هنگامی که پاها به زمین می خورند بدن (به ویژه عضلات پا) مجبور می شوند که وزن شخص را جذب کنند. این نیرو که باعث جذب وزن بدن می شود در واقع انرژی است که می توان از آن بهره برد. این انرژی برای مدت یک هزارم ثانیه ذخیره می شود و سپس هنگامی که عضلات شل می شوند تلف می شوند و از بین می روند. کلید کار، بهره بردن از این انرژی با حاکثر سرعت ممکن برای دوباره بلند شدن از زمین است. و این همان کاری است که تمرینات عمودی پشت سر هم و پرش های box depth بدن را برای آن آماده می کنند. اما در هر حال ، این به تنهایی کافی نیست که صرفا بدانیم تمرینات پلیومتریک می توانند برای پرش مفید باشند. شما باید این را هم بدانید که چرا و چگونه این تمرینات را باید انجام بدهید.


انواع پرش ها


پرش ها به 3 دسته تقسیم می شوند:


1. آسان

پرش های آسان شامل پرش های عمودی پشت سر هم، پریدن و رسیدن به نقطه ای خاص، پریدن و گرفتن و پرش قیچی می باشند.

2. متوسط

پرش های متوسط عبارتند از پرش از خرک، پرش از طناب، پرش های بلند، پرش از کنار بر روی خرک

3. دشوار

پرش های دشوار شامل پرش های عمقی، پرش یک پا (عمودی و کناری) و بالا و پایین رفتن مثل توپ!

 

چرا تمرینات پلیومتریک ؟


همانطور که در ابتدا خواندید با انجام تمرین های پلیومتریک شما قدرت فوق العاده ای به دست می آورید و به شما کمک می کند تا پرش عمودی خود را که یکی از مهمترین ویژگی های یک والیبالیست است را افزایش دهید. همچنین یک والیبالیست خوب باید بتواند در فاصله کوتاهی حالت خود را تغییر دهد؛ گاهی بعد از دفاع باید سریع به عقب برگردد و دوباره برای حمله آماده شود و بعضی وقت‌ها هم پس از اسپک باید سریعا برای دفاع بر روی تور جا گیری کند. این تغییرات در کسری از ثانیه انجام می گیرد و هر چه بازیکنی سریعتر نسبت به این تغییرات عکس العمل نشان دهد موفق تر خواهد بود. هدف تمرینات پلیومتریک اینست که همین زمان کوچک را باز هم کوتاه کند. این روش نه تنها ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، بلکه سیستم عصبی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. هر چه اعصابی که کنترل حرکت ماهیچه را بر عهده دارد، سریعتر پیام رسانی کنند، ماهیچه‌ها توانایی تغییر حالت سریعتری پیدا می‌کنند.


مکان و تجهیزات


انجام دادن تمرینات بر روی یک زمین چوبی یا سیمانی فشار زیادی را به مفاصل وارد می کند و ممکن است منجر به مشکلاتی نظیر شکستگی ساق پا و دردهای کمر شود. لذا از این نکته اطمینان حاصل کنید که سطح زمین هموار و عاری از رطویت، سوراخ ها یا قسمت های شل و نرمی است که ممکن است باعث لیز خوردن شوند. هنگام استفاده از جعبه ها / خرک ها، مطمئن شوید که به خوبی ساخته شده اند و مقاوم هستند. همچنین باید لباس های مناسب و راحت پوشید. لباس های راحت ورزشی بپوشید که تنگ نباشند و به گونه ای باشند که به شما آزادی حرکت بدهند. کفش ها نیز باید از جنس خوب و مرغوب باشند که کفه های کلفت دارند و می توانند به خوبی از فشار کم کنند و ورزشکار را نگه دارند. نوار بستن به زانو ها نیز ایده خوبی است به خصوص اگر مستعد کشش و پیچش مفاصل هستید.


شروع تمرینات پلیومتریک


قبل از شروع کردن، روی یک دوچرخه ثابت پا بزنید یا چند دقیقه آهسته بدوید تا ضربان قلب بالاتر برود. پس از آن نیز 10 تا 15 دقیقه تمرینات کشش عضلات را با آرامش تمام انجام دهید.


کار را با پرش های آسان شروع کنید و به تدریج به سراغ پرش های متوسط و دشوار (پس از 4 تا 6 هفته) بروید. تا زمانی که در پرش های آسان استاد نشده اید پرش های دیگر را اضافه نکنید. کار را با حجم کم شروع کنید، برای آنکه حجم کار مشخص باشد در هنگام هر پرش ضربه های پا را بشمارید. کار را با 40 تا 50 ضربه پا شروع کنید و به 150 تا 200 ضربه برسید. هر حرکت را 3 ست انجام دهید. در میان ست ها استراحت کمی بکنید، به خاطر داشته باشید که ورزشکار خسته قدرت انفجاری ناگهانی و لحظه ای ندارد.

پرش های آسان

پرش، رسیدن و گرفتن (Squat Jumps)

هدف: تقویت قدرت حرکت عمودی

طرز عمل: بر روی سطح ثابتی بایستید، هر دو بازو را بالا بگیرید به صورتی که کف دست ها در جلوی شانه ها رو به بیرون باشد. به حالت چمباتمه یک چهارم خم شوید. سینه را بالا و کمر را تخت نگه دارید. ناگهان به صورت انفجاری به بالا بپرید، خود را به بالا و جلو بکشید انگار که دارید در مقابل تور دفاع می کنید.(توپ را سد می کنید)

حجم کار: ابتدا در مدت زمانی واحد، مقدار کمتری پرش انجام دهید ولی کم کم مقدار تکرارها را زیادتر کنید.

نکات کلیدی: بر روی حفظ کنترل بدن تمرکز داشته باشید. آنچه که باید بیش از حد بر روی آن تاکید کنید کشیدن و امتداد دادن بدن و تا حد ممکن بالا بردن بازوها می باشد.

پرش در حال خم شدن بدن (با جمع کردن پاها به داخل شکم) (Tuck Jumps)

پرش های متوسط

پرش از جعبه یا خرک در حالت ایستاده (Jump to Box)

پرش زیگ زاگ (Zigzag Hops)

 

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:39

لط درباره ورزشهای قلبی-عروقی

 

آیا کاردیو برای چربی سوزی خوب است؟ برای آنها که قصد کاهش وزن دارند، دیدگاه های مختلفی درمورد بهترین نوع کاردیو، و همچنین درمورد طول مدت و تکرار آن میان عموم وجود دارد. اما اگر بخواهید وزنتان را اضافه کنید چه؟ آیا کاردیو تلاشهایتان را از بین می برد؟ تئوری های مختلفی درمورد این نوع ورزشها موجود است که باعث سردرگمی شما خواهد شد. در اینجا به چند نمونه از عقاید متداول در این رابطه اشاره می کنیم.




عقیده ی شماره ی 1: بهترین نوع کاردیو برای چربی سوزی نوع ثابت و ساکن آن است.

واقعیت: درست است که این نوع ساده از کاردیو را می توانید برای مدتی طولانی انجام دهید، و با انجام آن کالری بیشتری خواهید سوزاند، اما آنچه پس از تمرین اتفاق می افتد اهمیت بیشتری دارد. اما به خاطر فعالیت بسیار شدید در حین ورزش و سوختن کالری های بسیار زیاد، پس از اتمام آن، بدن برای ترمیم خود نیاز به استفاده از میزان بیشتری کالری دارد و درنتیجه میزان بسیار بیشتری از کالری های بدن از بین خواهد رفت.


عقیده ی شماره ی 2: هرچه بیشتر ورزش های کاریو انجام دهید، بیشتر میتوانید بخورید.

واقعیت: آیا همه ی ما آرزو نداشتیم این مسئله واقعیت داشت؟ افراد بسیاری تصور می کنند که می توانند یک چیزبرگر دوبل بخورند و بعد برای سوزاندن آن سریعاً به باشگاه بروند. اولاً آیا تصور می کنید که فقط دو ساعت طول می کشد تا وقت سوزاندن آن چربی ها برسد؟ دوم اینکه، اگر با این روش جلو بروید، باید مدت زمان زیادی را صرف انجام تمرینات کاردیو بکنید که احتمالاً باعث خستگی بدن و آسیب دیدگی خواهد شد.


عقیده ی شماره ی 3: استفاده از وزنه حین انجام تمرینات کاردیو باعث میشود چربی بیشتری بسوزانید.

واقعیت: اگر تصور می کنید در دست گرفتن این دو وزنه ی دو پوندی هنگام ورزش باعث می شود چربی بیشتری بسوزانید، واقعاً اشتباه می کنید. این وزنه ها نه آنقدر سنگین هستند که بر کالری سوزی شما تاثیر بگذارند، همچنین تعادل شما را نیز بر هم می زنند. بهتر است که شدت تمرینات خود را به جای استقامت آن بالا ببرید. اگر قصد تمرینات قدرتی دارید، پس باید بگویم که ورزش مناسبی را انتخاب نکرده اید، بهتر است از دستگاه های بدنسازی استفاده کنید.


عقیده ی شماره ی 4: برای گرفتن جواب بهتر است فقط یک نوع کاردیو را هر روز انجام دهید.

واقعیت: این هم درست مثل تمرینات با وزنه است. اگر هر روز یک نوع تمرین را انجام دهید، بدن شما به آن عادت خواهد کرد و مقاومت بیشتری در مقابل تغییر از خود نشان می دهد. و همینطور که پیش می رود کالری های کمتری را خواهید سوزاند. پس سعی کنید تمرینات را متنوع کنید. یک روز بدوید، یک روز دوچرخه بزنید و...علاوه بر تغییر دستگاه ها، سعی کنید شدت تمرینات خود را نیز تغییر دهید.


عقیده ی شماره ی 5: اگر فقط 10 دقیقه برای انجام تمرینات کاردیو فرصت دارید، بهتر است همان را هم انجام ندهید.

واقعیت: 10 دقیقه هم 10 دقیقه است! زمانی که قصد کالری سوزی داشته باشید، کوچکترین حرکت شما نیز در طول روز به حساب می آید. بنابراین بهتر است آنچه در توان دارید را در آن 10 دقیقه صرف کنید. اگر می بینید زمان کافی برای انجام تمرینات را پشت سر هم ندارید، 10 دقیقه صبح، 10 دقیقه ظهر و 10 دقیقه شب ورزش کنید.


عقیده ی شماره ی 6: اگر می خواهید چربی سوزی کنید، نباید قبل از انجام تمرینات کاردیو چیزی بخورید.

واقعیت: این مسئله ای بسیار بحث برانگیز است و بیشتر به نوع ورزشی که انجام می دهید بستگی دارد. اگر نوع شدت متوسط است، نیازی به خوردن نیست. ورزش با شکم خالی باعث خواهد شد که زودتر به چربی سوزی برسید. اما اگر تمرینات کاردیو را با شدت بسیار بالا انجام می دهید، حتماً باید قبل از آن چیزی بخورید. این نوع تمرین برای سوخت نیاز به گلوکز دارد، از اینرو اگر چیزی نخورید باعث کاتابولیسم بافتهای بدنتان خواهد شد. و همچنین قادر نخواهید بود که شدت لازم برای انجام این تمرینات را فراهم کنید. پس بهتر است که یک ساعت قبل از شروع تمرین غذای کوچکی که حاوی کربوهیدرات و پروتئین است، بخورید.


عقیده ی شماره ی 7: ورزشهای کاردیو تمرکز کمی می خواهد، از اینرو میتوانید حین تمرین روزنامه بخوانید یا تلویزیون تماشا کنید.

واقعیت: اگر قادر هستید که به طور کامل روی خواندن مجله یا تماشای تلویزیون متمرکز شوید، پس مطمئناً با شدت لازم ورزش خود را انجام نمی دهید. سرعت شما باید آنقدر زیادب اشد که فقط بتونید بر روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید. پس بهتر است که به هیچ چیز دیگر توجه نداشته و روی ورزشتان متمرکز شوید.


دفعه ی آینده که می خواهید بپرسید کدام نوع از ورزش های کاردیو برایتان مناسب تر است، این عقاید را در ذهن داشته باشید. به آنچه بقیه می گویند توجه نکنید، چون فقط باعث دلسردی شما خواهد شد


منبع
personaltrainer.ir

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:38

فواید استفاده از دمبل

 

با استفاده از دمبل می توانید سری ورزش های بیشتری را نسبت به هالتر و سایر دستگاه های بدنسازی انجام دهید. علاوه بر این هم ورزشکاران حرفه ای که به دنبال حجم آوردن هستند و هم مبتدی ها که تازه به ورزش بدن سازی روی آورده و قصد از دست دادن وزن اضافه خود را دارند به راحتی می توانند از حرکات ورزشی دمبل بهره ببرند.............................

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:37

تکنیک های صحیح دویدن

 

با توجه به اينكه به منظور توسعه فاكتور استقامت قلبي تنفسي بيشتر افراد تمايل دارند از پياده روي و يا دويدن استفاده نمايند. بنابر اين دانستن تكنيك صحيح دويدن به منظور جلوگيري از صدمات احتمالي و پرهيز از حركات اضافي ضروري است .

.......................







 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:37
برچسب ها : ,,,,,

طریقه ریکاوری بدن در تمرینات ورزشی

 

برای اینکه بدن از حالت استراحت به حالت فعالیت درآید واکنشهای متعددی در ماهیچه صورت میگیرد تا انرژی لازم کسب شود. همچنین برگشت بدن از حالت فعالیت به حالت استراحت نیز بسیار مهم است که آن را برگشت به حالت اولیه یا تجدید قوا......

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:36

تمرینات یوسین بولت رکورد دار 100 متر

 

 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:36

آمادگی هوازی چیست

 

حد اکثر توانایی ریه ها ،قلب و عروق برای جذب و انتقال اکسیژن را آمادگی هوازی می نامند.










 


تاریخ ارسال پست: 1391 ساعت: 10:35

ليست صفحات

تعداد صفحات : 43